סרטן ערמונית 16.05.2022

אנזלוטמיד בחולים עם סרטן ערמונית גרורתי לרגיש להורמונים

הוספה של אנזלוטמיד לטיפול נוגד אנדרוגנים מובילה לשרידות כוללת ארוכה יותר מאשר אינבו ומפחיתה את הסיכון לתמותה ב-27%

תאי סרטן הערמונית. אילוסטרציה

ממצאים קודמים ממחקר ה-ARCHES הדגימו כי אנזלוטמיד יחד עם טיפול אנטי-אנדרוגני (androgen deprivation therapy-ADT) משפרת שרידות ללא התקדמות מחלה רדיוגרפית (rPFS) בחולים עם סרטן ערמונית גרורתי רגיש להורמונים (mHSPC). עם זאת, ממצאים העוסקים בשרידות כוללת טרם פורסמו.

מחקר ה-ARCHES הינו מחקר פאזה 3, כפול סמיות ובינלאומי. במחקר השתתפו 1150 מטופלים עם mHSPC אשר חולקו ביחס של 1:1 לקבל אנזלטומיד במינון 160 מ"ג פעם ביום עם ADT או ADT יחד עם אינבו. החולים רובדו לפי נפח מחלה וטיפול קודם עם דוסטאקסל כעת ממצאים נוספים מהמחקר התפרסמו בכתב העת Journal of Clinical Oncology. החוקרים מדווחים על תוצאי שרידות כוללת, עדכון בנוגע ל-rPFS, תוצאי יעילות נוספים ובטיחות הטיפול.

לאחר סיום תקופת הסמיות של המחקר, 180 חולים (31.1% מהמשתתפים) ללא התקדמות מחלה אשר קיבלו בתחילה אינבו ו-ADT עברו לקבל אנזלוטמיד ו-ADT במסגרת תווית פתוחה.

תוצאות המחקר הדגימו כי במהלך מעקב חציוני של 44.6 חודשים, שיעור המטופלים שמתו בזרוע האנזלוטמיד (עם ADT) עמד על 26.8% (154 מתוך 574 משתתפים) בעוד ששיעור התמותה בקבוצת האינבו (עם ADT) היה גבוה יותר ועמד על 35.0% (202 מתוך 576 משתתפים). הסיכון לתמותה בקבוצת האנזלוטמיד היה נמוך ב-34% לעומת קבוצת האינבו (יחס סיכוניםHR  0.66; רווח בר-סמך 95%, 0.53-0.81; p<0.001). אנזלטומיד יחד עם ADT המשיכה להוביל לשיפור בתוצאים המשניים שנבדקו וב-rPFS. תופעות הלוואי של הטיפול היו דומות לאלו שדווחו במחקרים קודמים.

תוצאות מחקר זה מדגימות כי אנזלוטמיד יחד עם ADT מאריכה שרידות לעומת אינבו עם ADT בחולים עם mHSCP.

מקור:

Improved Survival With Enzalutamide in Patients With Metastatic Hormone-Sensitive Prostate Cancer
Andrew J. Armstrong, Arun A. Azad, Taro Iguchi, Russell Z. Szmulewitz, Daniel P. Petrylak, Jeffrey Holzbeierlein, Arnauld Villers, Antonio Alcaraz, Boris Alekseev, Neal D. Shore, Francisco Gomez-Veiga, Brad Rosbrook, Fabian Zohren, Shunsuke Yamada, Gabriel P. Haas, and Arnulf Stenzl
Journal of Clinical Oncology

נושאים קשורים:  סרטן ערמונית,  מחלה גרורתית,  טסטוסטרון,  אנזלוטמיד,  כימותרפיה,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך