תיאור מקרה 20.02.2019

תיאור מקרה: התנהגות בלתי צפויה וקטלנית תחת השפעת פסילוסיבין

שימוש בודד בפטריות פסילוסיבין על ידי צרכן קבוע ללא היסטוריה פסיכיאטרית, אפילו בתנאים "בטוחים", עלול להוביל לתוצאה קטלנית

"פטריות הקסם" פסילוסיבין. אילוסטרציה

פגיעות בנפש כתוצאה משימוש בפטריות הזיה המכילות את החומר הפעיל פסילוסיבין אינן מצב קליני שכיח ברפואה הפורנזית היום-יומית.

למרות סיווגו של פסילוסיבין תחת פקודת הסמים הבלתי חוקיים במדינות רבות, לפטריית פסילוסיבין יש מוניטין של חומר בטוח עם מיעוט של אירועי בטיחות משמעותיים או תופעות לוואי מסכנות חיים.

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Forensic Science מתואר מקרה של התנהגות בלתי צפויה שהובילה למוות לאחר נטילת פסילוסיבין בהקשר שאינו טיפולי.

בן 18, ללא היסטוריה רפואית או פסיכיאטרית ידועה, צרך פטריות פסילוסיבין בביתו יחד עם שלושה חברים ללימודים. במהלך הערב התבודד בחדר האמבטיה ואחר כך יצא עירום, מתנהג בצורה תוקפנית ונרגשת, עם דחף פתאומי לקפוץ מן המרפסת. אחת מהחברות סיפרה למשטרה שהיא לא מסוגלת לבצע כל פעולה בשל השפעת הפטריות הפסיכדליות. אחד מהחברים, שלא אכל פטריות, ניסה לעצור אותו, אבל הנער הצליח לקפוץ מהקומה השנייה, מה שהביא למותו.

על פי העדויות, רק פטריות פסילוסיבין נצרכו, דבר שאושר על ידי המשטרה שביצעה חיפוש במקום. לדברי חבריו של הנפטר, היתה לו היסטוריה של אכילת פטריות הזיה, שסייעו לו להתגבר על הביישנות שלו. בחדרו, המשטרה מצאה כמה צמחי פטריות גדלים, מתוארים בצורה לא מדויקת כמו אמניטות "אדומות ולבנות" ופטריות פסילוסיבין, בנוסף לקנאביס.

לנפטר בוצעה נתיחה שלאחר המוות. בדיקה חיצונית מצאה שברי פנים רבים, עם חבורות וחבלות על בית החזה, הבטן, הזרועות והרגליים. הנתיחה חשפה בעיקר טראומה של קראניואנספאלי עם שברים של העצמות הזמניות הימניות והזמניות הימניות והדימום הקוקטיאלי; היתה גם טראומה בחזה עם שבר בצלע, והמופותורקס דו-צדדי.

ניתוח מיקרוסקופי של תכולת הקיבה מצא רק פטריות עם כובע טיפוסי של פטריות פסילוסיבין. ניתוח פתולוגי שלם לא מצא שום פתולוגיה בסיסית מלבד נגעים הקשורים לטראומה.

בדיקת פסילוסיבין בוצעה על ידי כרומטוגרפיה גז של גלאי אלקטרונים electron-impact ionization time-of-flight detectorי(GC-EI-TOF) לאחר שלב הוצאת מוצקים.  בדם ההיקפי ובלב נמצאה כמות פסילוסיבין של כ-60 ו-67 ng / mL, בהתאמה, בשתן 2230 (ng / mL) ובעין 57 (ng / mL).

בתיאור מקרה זה הדו"ח וסקירת הספרות מדגישים את הסכנה של פטריות פסילוסיבין. שימוש בודד בפטריות פסילוסיבין על ידי צרכן קבוע ללא היסטוריה פסיכיאטרית, אפילו בתנאים "בטוחים", עלול להוביל לתוצאה קטלנית.

מקור:

Honyiglo, Emma, Angélique Franchi, Nathalie Cartiser, Charline Bottinelli, Anne‐Sophie Advenier, Fabien Bevalot, and Laurent Fanton. "Unpredictable behavior under the influence of “magic mushrooms”: a case report and review of the literature." Journal of forensic sciences (2018).

נושאים קשורים:  תיאור מקרה,  פטריות פסילוסיבין,  פסילוסיבין,  אובדנות,  מחקרים,  שימוש בסמים,  פטריות הזיה,  חומרים פסיכדליים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו