MIF/CXCR7/AKT 17.01.2019

חסימת CXCR7 בשילוב עם אנטי אנדרוגן היא גישה טיפולית מבטיחה עבור CRPC גרורתי

התמקדות במסלול איתות MIF / CXCR7 / AKT בסרטן הערמונית עמיד הסירוס

גידול סרטני ממאיר. הדמיה

למרות שטיפול מעכב אנדרוגן (ADT) הוא טיפול יעיל לסרטן הערמונית הגרורתי, סרטן ערמונית עמיד לטיפול ולסירוס (CRPC) מתפתח במהירות. חשוב לציין, שקולטני אנדרוגן (AR) ממשיכים להיות קריטים עבור גידול סרטן הערמונית והתקדמותו גם לאחר טיפול ב-ADT. אחד המנגנונים המולקולריים הבסיסיים הוא de-repression של גנים AR מודחקים המעורבים במעגל התאי, ופרוליפרציה לאחר ADT.

קבוצת אורולוגים חוקרים מאוניברסיטת הרווארד שבארה"ב, פרסמו החודש מחקר המראה לראשונה כי C-X-C chemokine קולטן סוג 7 (CXCR7), קולטן בעל 7 חלבוני G טרנסממברנליים, הוא ביטוי של גן AR מודחק שעובר עליה בביטוי לאחר ADT.

החוקרים מבהירים ש-AR עושה רגולציה ישירה על ביטוי CXCR7 באמצעות קלסטרים מפוזרים פלנידרומיים רפיטטיביים שמבצעים עריכה גנטית (CRISPR / Cas9). הם זיהו גורם מעכב הגירת מקרופאגים (MIF) שמהווה ליגנד עבור CXCR7, וגורם לביטוי של גנים של מחזור התא באמצעות הפעלת מסלול איתות AKT.

מחקרים קודמים התמקדו ב-Chemokine CXCL12 ובקולטן שלו CXCR4 כגורמים המעודדים גרורתיות של סוגי סרטן שונים, כולל סרטן ערמונית. התפקידים הקריטיים של ציר CXCL12 / CXCR4 באינטראקציה בין תאי הסרטן לבין המיקרו-סביבה שלהם הופכים אותו למטרה טיפולית מבטיחה בטיפול בסרטן.

מה שחשוב במחקר הנוכחי היא שהנתונים מצביעים על כך שהמסלול MIF / CXCR7 / AKT מגביר את צמיחת ה-CRPC ואת הגרורות ללא תלות בציר CXCL12 / CXCR4. יתר על כן, חסימת CXCR7 בשילוב עם אנזאלוטאמיד (אקסטנדי), אנטי אנדרוגני, מעכב צמיחת גידול CRPC ומונע באופן פוטנציאלי גרורות. יש לציין כי הן MIF והן CXCR7 מתבטאים בצורה מופרזת בדגימות החולה של CRPC ולכן הן מטרות טיפוליות אטרקטיביות עבור חולים אלו.

עבודה זו מעידה כי CXCR7 משחק תפקידים חשובים יותר מאשר CXCR4 בהתקדמות CRPC. מכאן נובע שמיקוד ב-CXCR7 בשילוב עם אנטי אנדרוגן היא גישה טיפולית מבטיחה עבור CRPC גרורתי.

מקור:

Rafiei, Shahrzad, Bin Gui, Jiaxin Wu, X. Shirley Liu, Adam S. Kibel, and Li Jia. "Targeting the MIF/CXCR7/AKT Signaling Pathway in Castration-Resistant Prostate Cancer." Molecular Cancer Research 17, no. 1 (2019): 263-276.

נושאים קשורים:  MIF/CXCR7/AKT,  סרטן הערמונית,  אקסטנדי,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו