Enzalutamide 27.12.2018

הדמיית 68GaPSMA PET לאחר טיפול בחסמי אנדרוגנים בפנוטיפים שונים של סרטן הפרוסטטה

השפעת חסימת אנדרוגן על ביטוי PSMA: הדמיה מסוג 68Ga PSMA-11 PET בגברים עם סרטן הערמונית רגיש להורמונים ועמיד לסירוס

קרינה ממכשיר MRI (אילוסטרציה)
בדיקת MRI (אילוסטרציה)

רמות אנטיגן ממברנת הערמונית (PSMA) משמשות למטרות אבחון וטיפול בניהול של סרטן הערמונית (PCA). במודלים פרה-קליניים, חסימת אנדרוגן (AB) מגבירה את הביטוי של ה-PSMA בשני קסנוטיפים עמידים בפני סירוס ורגישים להורמונים. קבוצת חוקרים אוסטרלית ערכה מחקר בניסיון להעריך את ההשפעה של טיפול ב-AB על הדמיה של Ga68PSMA-11 PET במטופלים המקבלים ביקלותמיד, אנזלוטאמיד או אבירותרון עם PCA גרורתי.

הדמיות חוזרות של GaPSMA-11 PET בוצעו באופן פרוספקטיבי בתחילת המחקר, ימים 9, 18 ו-28, ב-8 גברים עם PCA גרורתי Hormone sensitive המתחילים טיפול ב-LHRH ± bicalutamide (קבוצה 1), ו-7 גברים עם PCA עמידים לסירוס המתחילים טיפול מ-enzalutamide או abiraterone (קבוצה 2). ציון גליסון (GS), גיל, זמן מאז אבחון וטיפולים קודמים תועדו. טסטוסטרון ו-PSA נמדדו בנקודת הבסיס וכל נקודות זמן הדמיה. PET / CT נותח כמותית עבור SUV מקסימום, SUV ממוצע ונפח הגידול הכולל (TTV).
החוקרים מדווחים על תוצאות שתי הקבוצות.

קבוצה 1: חציון הפחתת SUV מקסימלי של 30% (IQR 5-61) נרשמה ביום 9 לאחר AB. ירידה ממדידת בזאלית של SUV מקסימלי התרחשה ב-86.5% (6/7) גברים ביום 9 (P <0.04), עם תגובת PSA בקרב 100% גברים (P <0.03).י TTV צומצם בכל הגברים ב-74.5% (IQR 27- 97) (P <0.02). לאחר יום 9, נצפתה הטרוגניות בתגובה של PSMA, עם עלייה מתמדת או עלייה של SUV מקסימלי ב-37.5% (3/8) והורדה ניכרת ב-62.5% (5/8).

קבוצה 2: עליה של חציון 45% (IQR 12.7-66) בעוצמת PSMA SUV נרשמה על ידי יום 9 לאחר AB. כל הגברים הראו עלייה ב-SUV מקסימלי וממוצע ב-PSMA PET בהשוואה לקו הבסיס (P<0.04). עלייה זו ביום 9 נעצרה לקראת יום 28. תגובות ה-PSA התעכבו יותר בקוהורט 2 (-15% (IQR 70 -138), כאשר 2/7 גברים הראו התקדמות ב-PSA.

קיימת תגובה דיכוטומית מהירה, הנראית בהדמיה של GaPSMA PET, לחסימת אנדרוגן התלויה בנוכחות של פנוטיפ הסרטן הרגיש להורמון רגיש או לסירוס. לממצאים אלו יש השלכות חשובות על פירוש תוצאות של PSMA PET, וכן על העיתוי והרצף של טיפול ממוקד PSMA.

מקור:

Emmett, Louise M., Charlotte Yin, Megan Crumbaker, George Hruby, Andrew Kneebone, Richard Epstein, Quco Nguyen et al. "Rapid modulation of PSMA expression by Androgen deprivation: Serial 68Ga PSMA-11 PET in men with hormone sensitive and castrate resistant prostate cancer commencing androgen blockade." Journal of Nuclear Medicine (2018): jnumed-118.

נושאים קשורים:  Enzalutamide,  סרטן הערמונית,  אנזלוטאמיד,  אקסטנדי,  אבירותרון,  ביקלותמיד,  מחקרים
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו