סרטן הערמונית 26.11.2018

נחשף מנגנון חדש של עמידות לטיפול אנטי אנדרוגני בסרטן הערמונית

פרוטאוסטאזיס על ידי קומפלקס STUB1 / HSP70 מווסת רגישות לקולטן אנדרוגן בטיפול בסרטן הערמונית מתקדם

הומאוסטזיס של חלבונים (פרוטאוסטזיס) הוא מנגנון פוטנציאלי התורם להישרדות תאים סרטניים והתנגדות לתרופות. ואריינטים של קולטני אנדרוגן (AR) הפועלים באופן רציף מקנים התנגדות לתרופות אנטי-אנדרוגניות בסרטן ערמונית מתקדם. עם זאת, תפקידו הפרוטאוסטזיס בתרופות אנטי אנדרוגניות מהדור החדש אינו מובן היטב. במחקר שפורסם החודש בכתב העת Nature קבוצת חוקרים אמריקאים מ-University of California Davis מראים כי מערכת Ubiquitin-proteasomeי(UPS) מדוכאת בסרטן ערמונית עמיד ל-enzalutamide / abiraterone.

פרוטאוסטזיס של AR / AR-V7 דורש את האינטראקציה של E3 Ubiquitin ligase עם קומפלקס STUB1 ו-HSP70.יSTUB1 מפרקת את AR / AR-V7 מה-HSP70, מה שמוביל ליוביקיטנציה ופירוק של AR / AR - V7. עיכוב של HSP70 מעכב באופן משמעותי את את התפתחות הגידול בסרטן הערמונית ומשפר טיפולי enzalutamide / abiraterone באמצעות דיכוי AR / AR-V7. מבחינה קלינית, ביטוי HSP70 מוגבר בהתאמה עם רמות גבוהות של AR / AR-V7 בגידולים בערמונית עם ציון גליסון גבוה.

התוצאות חושפות מנגנון חדש של עמידות לטיפול אנטי אנדרוגני באמצעות שינוי UPS שניתן למיקוד באמצעות עיכוב של HSP70 המפחית את ביטוי AR-V7.

מקור:

Liu, Chengfei, Wei Lou, Joy C. Yang, Liangren Liu, Cameron M. Armstrong, Alan P. Lombard, Ruining Zhao et al. "Proteostasis by STUB1/HSP70 complex controls sensitivity to androgen receptor targeted therapy in advanced prostate cancer." Nature Communications 9, no. 1 (2018): 4700.

נושאים קשורים:  סרטן הערמונית,  נזלוטאמיד,  אקסטנדי,  Enzalutamide,  מנגנוני עמידות,  מחקרים
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו