סרטן ערמונית 07.06.2018

זריקות תת-עוריות של לאופרולין אצטט (אליגרד) יעילות בדיכוי רמות אנטיגן ספציפי לערמונית בקרב מטופלים עם סרטן ערמונית מתקדם

מחקר שבחן נתונים מהעולם האמיתי מצא כי קרוב ל-2,000 מטופלים גרמנים עם סרטן ערמונית מתקדם שטופלו במשך שנה בזריקות תת-עוריות (דפו) של לאופרולין אצטט (אליגרד) אחת לשלושה או שישה חודשים השיגו ירידה משמעותית ברמת האנטיגן הספציפי לערמונית (PSA) וכי טיפול זה היה בטוח יחסית

מחקר זה העריך את היעילות והסבילות של תרכובות דפו (זריקות תת-עוריות) של לאופרולין אצטט (leuprorelin acetate – LA - Eligard®) בקרב מטופלים עם סרטן ערמונית מתקדם שטופלו במסגרת קלינית שגרתית בגרמניה.

הנתונים נאספו משני מחקרים פרוספקטיביים שאינם התערבותיים עם תווית פתוחה, במסגרתם 1,906 מטופלים טופלו במשך 12 חודשים עם תרכובת LA לשלושה חודשים (n=633) או שישה חודשים (n=1,273).

חציון רמות האנטיגן הספציפי לערמונית (PSA) באוכלוסיות המטופלים הכללית ירד מ-12.0 ננוגרם/מ"ל בקו הבסיס ל- 0.5 ננוגרם/מ"ל לאחר 12 חודשים. הירידה ברמות PSA הושגה בקרב מטופלים שלא נחשפו לטיפול קודם ובקרב מטופלים שקיבלו טיפולים קודמים. תופעות לוואי תועדו ב-8.8% מהמטופלים.

מצרף נתונים זה ממסגרת הטיפול הקליני בגרמניה מציע כי זריקות תת-עוריות של LA אחת לשלושה או שישה חודשים יכולות להוריד ביעילות את רמות PSA באוכלוסיית מטופלים רחבה עם התקדמות.

מקור: 

Urol Int. 2018;100(1):66-71. doi: 10.1159/000479187. Epub 2017 Dec 1.
Efficacy and Tolerability of Leuprorelin Acetate (Eligard®) in Daily Practice in Germany: PooledData from 2 Prospective, Non-Interventional Studies with 3- or 6-Month Depot Formulations in Patients with Advanced Prostate Cancer.
Ohlmann CH1, Gross-Langenhoff M2.

נושאים קשורים:  מחקרים,  אליגרד,  Eligard,  לאופרולין אצטט,  טסטוסטרון,  אנטיגן ספציפי לערמונית,  PSA
מאמרים נוספים שיעניינו אותך
תגובות
 
האחריות הבלעדית לתוכנן של תגובות שיפורסמו על ידי משתמשי האתר, תחול על המפרסם ועליו בלבד. על המגיבים להימנע מלכלול בתגובות תוכן פוגעני או כל תוכן אחר, שיש בו משום פגיעה או הפרת זכויות של גורם כלשהו